ПЕРЕДУМОВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ BRT

Автор(и)

  • Микола Осетрін Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-7015-4679
  • Світлана Карбан Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0009-0003-0800-994X

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2025.88.328-336

Ключові слова:

BRT, агломерація, транспортна мережа, транспортна система, вулично-дорожня мережа

Анотація

У світовій практиці швидкісні види громадського транспорту, такі як Bus Rapid Transit (BRT), є ефективними для зменшення заторів і зниження використання приватних автомобілів. Київ, згідно з дослідженням TomTom, є одним з найскладнішим з точки зору транспортного обслуговування, що підкреслює потребу в покращенні транспортної системи. Мета дослідження — оцінити можливості інтеграції BRT у київську транспортну мережу та вирішення пов'язаних з цим проблем. Проблеми впровадження BRT в Україні включають фінансові обмеження, відсутність політичної підтримки та застарілу інфраструктуру. Незважаючи на ці труднощі, BRT може суттєво підвищити ефективність перевезень, зменшити затори і поліпшити екологічну ситуацію завдяки своїм техніко-економічним перевагам, таким як зниження витрат на будівництво та обслуговування.
Одним з напрямків покращення життєдіяльності міста є ефективна організація роботи її транспортної системи. В умовах необхідності відновлення життєдіяльності міст України в післявоєний період, виникає потреба розробки науково обгрунтованих пропозицій стосовно розвитку транспорту і транспортної інфраструктури міст. Особливістю що характеризує транспортне обслуговування міст України є те, що вулично- дорожня мережа не відповідає існуючому транспортному навантаженню міста. З цим пов’язано проблеми соціальні, економічні, екологічні та безпека руху. Київ, як столиця України, має найбільшу зону впливу на розвиток периферійних територій, яка виходить далеко за межі адміністративно- територіальних районів. Тісні соціально-економічні зв’язки з містами- супутниками першого та другого порядків значно розширюють ареал активного впливу столиці.
Міжнародний досвід показав, що реалізація як Bus Rapid Transit (BRT) можлива в короткий термін з відносно невеликими капіталовкладеннями, оскільки це не потребує кардинальних інфраструктурних змін. 

Біографії авторів

Микола Осетрін, Київський національний університет будівництва і архітектури

к.т.н., професор 

Світлана Карбан, Київський національний університет будівництва і архітектури

Postgraduate student 

Посилання

Uncountable S. In a year and a half, one and a half times more: Kyiv is choking on an excessive number of cars. TSN. URL: https://kyiv.tsn.ua/za-pivtoraroki-u-pivtora-raza-bilshe-kiyiv-zahlinayetsya-vid-nadmirnoyi-kilkosti-avtivok-2463172.html. {in Ukranian}

Kyiv ranked third in the world ranking of traffic jams. Odesa is also in the top ten. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/322417-kiyiv-posivtrete-mistse-v-svitovomu-reytingu-zatoriv. {in Ukranian}

. Infographics of the dynamics of growth in the number of registered cars in recent years URL: https://kyiv.tsn.ua/za-pivtora-roki-u-pivtora-raza-bilshe-kiyivzahlinayetsya-vid-nadmirnoyi-kilkosti-avtivok-2463172.html. {in Ukranian}

How Ukrainian cities can build an alternative to the subway in just 1 year and abandon “minibuses”. URL: https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=41452. {in Russian}

COMPONENTS AND ELEMENTS OF THE REGION'S TRANSPORT SYSTEM. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5744 {in Ukranian}

BRT standard. 2016 edition. URL: https://www.undp.org/sites/g/files/zskgke326/files/migration/kz/1610_OON_transport_BRT16-16-11.pdf. {in Russian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-31

Як цитувати

Осетрін, М., & Карбан, С. (2025). ПЕРЕДУМОВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ BRT. Містобудування та територіальне планування, (88), 328–336. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2025.88.328-336

Номер

Розділ

Статті