ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО І АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОГО ВІДНОВЛЕННЯ БУДІВЕЛЬ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2076-815x.2024.85.698-710Ключові слова:
дитячий садок, заклад дошкільної освіти, функціональне відновлення, архітектурно-планувальне відновлення, реконструкція, адаптаціяАнотація
Розглядаються проблеми та перспективи відновлення первісної функції будівель закладів дошкільної освіти (дитячих садків), які зараз використовуються не за призначенням, у житлових районах великих і найбільших міст. Обґрунтовується потреба у функціональному відновленні об’єктів. Вивчається і аналізується фактичне функціональне використання будівель колишніх дитячих садочків. Досліджується ставлення суспільства до питання функціонального відновлення закладів дошкільної освіти на базі існуючих будівель. Виявляються основні архітектурно-будівельні та соціально- економічні проблеми функціонального та архітектурно-планувального відновлення існуючих будівель на шляху їх перетворення на сучасні заклади дошкільної освіти.
Посилання
Baida L.Yu. (2012) Architectural accessibility of schools [Arkhitekturna dostupnist shkil]. Kyiv, VHSPO «Natsionalna Asambleia invalidiv Ukrainy», p. 88. {in Ukrainian}
Holubchak K.T. (2021) Means of visual communication in the architectural environment of educational institutions [Zasoby vizualnykh komunikatsii v arkhitekturnomu seredovyshchi osvitnikh zakladiv]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp. 59, p. 248-256. DOI: https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.59.248-256 {in Ukrainian}
Kindergartens to be! [Dytiachym sadochkam buty!]. URL https://mon.gov.ua/ua/news/dityachim-sadochkam-buti {in Ukrainian}
During the four months of the war, the occupiers destroyed more than 100 schools in Kharkiv [Za chotyry misiatsi viiny okupanty zruinuvaly ponad 100 shkil Kharkova]. URL https://2day.kh.ua/ua/kharkow/za-chotyry-misyatsi-viyny-okupantyzruynuvaly-ponad-100-shkilkharkova#:~:text=З%20початку%20війни%20російські%20окупанти,харківський
%20міський%20голова%20Ігор%20Терехов {in Ukrainian}
Ivanyk I.H. (2018) Basics of reconstruction of buildings and structures [Osnovy rekonstruktsii budivel i sporud]. Lviv, Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 268. {in Ukrainian}
Kovalska H.L. (2010) Architectural design of educational institutions [Arkhitekturne proektuvannia navchalnykh zakladiv]. Kyiv, KNUBA, p. 152 {in Ukrainian}
Kovalska H.L. (2015) Development of the system of educational institutions in different urban planning conditions [Rozvytok systemy navchalnykh zakladiv u riznykh mistobudivnykh umovakh]. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, № 24, p. 118-124. {in Ukrainian}
Kovalska H.L., Novalska T.O. (2019) Modern trends in the design of preschool education institutions in Ukraine [Suchasni napriamky v proektuvanni zakladiv doshkilnoi osvity v Ukraini]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp. 20, p. 364-369. DOI: https://doi.org/10.32347/2519-8661.2019-20.193610 {in Ukrainian}
Oleshko O.P., Petrovska Yu.R. (2020) Organization of the subject-spatial environment of preschool territories [Orhanizatsiia predmetno-prostorovoho seredovyshcha pryshkilnykh terytorii]. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, Vyp. 72, p. 214-222. DOI: https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.72.214-222 {in Ukrainian}
Education in the Lviv community under martial law [Osvita u Lvivskiy̆ hromadi v umovakh voiennoho stanu]. URL
https://www.oporaua.org/samovriaduvannia/osvita-u-lvivskii-gromadi-v-umovakhvoiennogo-stanu-24800 {in Ukrainian}
Ploskyi V.O., Hetun H.V. (2018) Architecture of buildings and structures. Technical operation and reconstruction of buildings [Arkhitektura budivel ta sporud. Tekhnichna ekspluatatsiia ta rekonstruktsiia budivel]. Kamʼianets-Podilskyi Ruta, p. 750. {in Ukrainian}
Potapchuk I.V., Bychkovska L.S. (2020) Designing preschool education institutions: foreign experience [Proiektuvannia zakladiv doshkilnoi osvity: zarubizhnyi dosvid]. Visnyk NUVHP, Vyp. 3 (91), p. 99-110. DOI: https://doi.org/10.31713/vt320209 {in Ukrainian}
Proskuriakov V., Shuldan L. (2011) Architecture of school buildings. Principles of improvement taking into account energy saving [Arkhitektura shkilnykh budivel. Pryntsypy udoskonalennia z urakhuvanniam enerhozaoshchadzhennia]. Lviv, Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 244. {in Ukrainian}
Saienko D.M. (2019) The experience of Denmark and France in the design of children's preschools [Dosvid Danii ta Frantsii u proektuvanni dytiachykh doshkilnykh zakladiv]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp. 53, p. 305-312. {in Ukrainian}
Slieptsov O.S. (2011) Architecture of a modern school: Gymnasium of the latest biotechnologies [Arkhitektura suchasnoi shkoly: Himnaziia novitnikh biotekhnolohii]. Kyiv A+S, p. 120. {in Ukrainian}
Slieptsov O.S., Kyselov V.V. (2019) Architectural formation of children's pre-school institutions on a complex terrain [Arkhitekturne formuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv na skladnomu reliefi]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp.
, p.290-297. DOI: https://doi.org/10.32347/2519-8661.2019-20.193593 {in Ukrainian}
Somka S.V. (2016) Designing educational institutions [Proektuvannia navchalnykh zakladiv]. Kyiv, NAKKKiM, p. 240. {in Ukrainian}
Shkliar S.P. (2019) Prospective directions of reorganization of former children's preschool educational institutions [Perspektyvni napriamy reorhanizatsii kolyshnikh dytiachykh doshkilnykh navchalnykh zakladiv]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp. 17-18, p. 131–137. {in Ukrainian}
Shkliar S.P., Vasylkova I.Ye. (2020) Problems of restoration of the original function of buildings of former kindergartens [Problemy vidnovlennia pervisnoi funktsii budivel kolyshnikh dytiachykh sadkiv]. Evoliutsiia uiavlen v arkhitekturnii i
khudozhnii osviti: pohliad v maibutnie materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., Kharkiv KhNUMH im. O.M. Beketova, p. 147-149. {in Ukrainian}
Yurchyshyn O.M., Hnes I.P., Luchko L.I. (2011) Designing children's preschools: education. manual [Proektuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 152. {in Ukrainian}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.