ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО І АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОГО ВІДНОВЛЕННЯ БУДІВЕЛЬ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана Шкляр Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-7322-5428
  • Інна Василькова Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0003-1430-7102

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2024.85.698-710

Ключові слова:

дитячий садок, заклад дошкільної освіти, функціональне відновлення, архітектурно-планувальне відновлення, реконструкція, адаптація

Анотація

Розглядаються проблеми та перспективи відновлення первісної функції будівель закладів дошкільної освіти (дитячих садків), які зараз використовуються не за призначенням, у житлових районах великих і найбільших міст. Обґрунтовується потреба у функціональному відновленні об’єктів. Вивчається і аналізується фактичне функціональне використання будівель колишніх дитячих садочків. Досліджується ставлення суспільства до питання функціонального відновлення закладів дошкільної освіти на базі існуючих будівель. Виявляються основні архітектурно-будівельні та соціально- економічні проблеми функціонального та архітектурно-планувального відновлення існуючих будівель на шляху їх перетворення на сучасні заклади дошкільної освіти. 

Біографії авторів

Світлана Шкляр, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

к.арх., доцент 

Інна Василькова, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

graduate student 

Посилання

Baida L.Yu. (2012) Architectural accessibility of schools [Arkhitekturna dostupnist shkil]. Kyiv, VHSPO «Natsionalna Asambleia invalidiv Ukrainy», p. 88. {in Ukrainian}

Holubchak K.T. (2021) Means of visual communication in the architectural environment of educational institutions [Zasoby vizualnykh komunikatsii v arkhitekturnomu seredovyshchi osvitnikh zakladiv]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp. 59, p. 248-256. DOI: https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.59.248-256 {in Ukrainian}

Kindergartens to be! [Dytiachym sadochkam buty!]. URL https://mon.gov.ua/ua/news/dityachim-sadochkam-buti {in Ukrainian}

During the four months of the war, the occupiers destroyed more than 100 schools in Kharkiv [Za chotyry misiatsi viiny okupanty zruinuvaly ponad 100 shkil Kharkova]. URL https://2day.kh.ua/ua/kharkow/za-chotyry-misyatsi-viyny-okupantyzruynuvaly-ponad-100-shkilkharkova#:~:text=З%20початку%20війни%20російські%20окупанти,харківський

%20міський%20голова%20Ігор%20Терехов {in Ukrainian}

Ivanyk I.H. (2018) Basics of reconstruction of buildings and structures [Osnovy rekonstruktsii budivel i sporud]. Lviv, Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 268. {in Ukrainian}

Kovalska H.L. (2010) Architectural design of educational institutions [Arkhitekturne proektuvannia navchalnykh zakladiv]. Kyiv, KNUBA, p. 152 {in Ukrainian}

Kovalska H.L. (2015) Development of the system of educational institutions in different urban planning conditions [Rozvytok systemy navchalnykh zakladiv u riznykh mistobudivnykh umovakh]. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, № 24, p. 118-124. {in Ukrainian}

Kovalska H.L., Novalska T.O. (2019) Modern trends in the design of preschool education institutions in Ukraine [Suchasni napriamky v proektuvanni zakladiv doshkilnoi osvity v Ukraini]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp. 20, p. 364-369. DOI: https://doi.org/10.32347/2519-8661.2019-20.193610 {in Ukrainian}

Oleshko O.P., Petrovska Yu.R. (2020) Organization of the subject-spatial environment of preschool territories [Orhanizatsiia predmetno-prostorovoho seredovyshcha pryshkilnykh terytorii]. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, Vyp. 72, p. 214-222. DOI: https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.72.214-222 {in Ukrainian}

Education in the Lviv community under martial law [Osvita u Lvivskiy̆ hromadi v umovakh voiennoho stanu]. URL

https://www.oporaua.org/samovriaduvannia/osvita-u-lvivskii-gromadi-v-umovakhvoiennogo-stanu-24800 {in Ukrainian}

Ploskyi V.O., Hetun H.V. (2018) Architecture of buildings and structures. Technical operation and reconstruction of buildings [Arkhitektura budivel ta sporud. Tekhnichna ekspluatatsiia ta rekonstruktsiia budivel]. Kamʼianets-Podilskyi Ruta, p. 750. {in Ukrainian}

Potapchuk I.V., Bychkovska L.S. (2020) Designing preschool education institutions: foreign experience [Proiektuvannia zakladiv doshkilnoi osvity: zarubizhnyi dosvid]. Visnyk NUVHP, Vyp. 3 (91), p. 99-110. DOI: https://doi.org/10.31713/vt320209 {in Ukrainian}

Proskuriakov V., Shuldan L. (2011) Architecture of school buildings. Principles of improvement taking into account energy saving [Arkhitektura shkilnykh budivel. Pryntsypy udoskonalennia z urakhuvanniam enerhozaoshchadzhennia]. Lviv, Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 244. {in Ukrainian}

Saienko D.M. (2019) The experience of Denmark and France in the design of children's preschools [Dosvid Danii ta Frantsii u proektuvanni dytiachykh doshkilnykh zakladiv]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp. 53, p. 305-312. {in Ukrainian}

Slieptsov O.S. (2011) Architecture of a modern school: Gymnasium of the latest biotechnologies [Arkhitektura suchasnoi shkoly: Himnaziia novitnikh biotekhnolohii]. Kyiv A+S, p. 120. {in Ukrainian}

Slieptsov O.S., Kyselov V.V. (2019) Architectural formation of children's pre-school institutions on a complex terrain [Arkhitekturne formuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv na skladnomu reliefi]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp.

, p.290-297. DOI: https://doi.org/10.32347/2519-8661.2019-20.193593 {in Ukrainian}

Somka S.V. (2016) Designing educational institutions [Proektuvannia navchalnykh zakladiv]. Kyiv, NAKKKiM, p. 240. {in Ukrainian}

Shkliar S.P. (2019) Prospective directions of reorganization of former children's preschool educational institutions [Perspektyvni napriamy reorhanizatsii kolyshnikh dytiachykh doshkilnykh navchalnykh zakladiv]. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA, Vyp. 17-18, p. 131–137. {in Ukrainian}

Shkliar S.P., Vasylkova I.Ye. (2020) Problems of restoration of the original function of buildings of former kindergartens [Problemy vidnovlennia pervisnoi funktsii budivel kolyshnikh dytiachykh sadkiv]. Evoliutsiia uiavlen v arkhitekturnii i

khudozhnii osviti: pohliad v maibutnie materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., Kharkiv KhNUMH im. O.M. Beketova, p. 147-149. {in Ukrainian}

Yurchyshyn O.M., Hnes I.P., Luchko L.I. (2011) Designing children's preschools: education. manual [Proektuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, p. 152. {in Ukrainian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-22

Як цитувати

Шкляр, С., & Василькова, І. (2024). ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО І АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОГО ВІДНОВЛЕННЯ БУДІВЕЛЬ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Містобудування та територіальне планування, (85), 698–710. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2024.85.698-710

Номер

Розділ

Статті