LEARNING LANDSCAPE – НАВЧАЛЬНИЙ ЛАНДШАФТ, ЯК СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ АРХІТЕКТУРИ ЗАКЛАДІВ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Кравченко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-3972-5215

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2023.84.181-192

Ключові слова:

навчальний ландшафт, архітектура закладів неформальної освіти, освітнє середовище, зовнішній простір закладу, архітектурна адаптивність

Анотація

Проаналізовано погляди на формування понять «освітнє середовище» та «навчальний ландшафт» з боку педагогічної науки та з боку архітектурної теорії. Наведено авторські міркування щодо міжгалузевого зв’язку цих понять. Як структурно-функціональну складову формування архітектури закладів неформальної освіти «навчальний ландшафт» запропоновано розглядати як матеріальне відображення певних процесів назовні будівлі (спілкування та освіти, відпочинку, обслуговуючих), що, у свою чергу, безпосередньо пов’язані із функціоналом самого освітнього закладу. Доцільність обраного напрямку дослідження проілюстровано відповідним архітектурним прикладом. Представлене та обґрунтоване архітектурно-теоретичне авторське трактування поняття «навчальний ландшафт». 

Біографія автора

Ірина Кравченко, Київський національний університет будівництва і архітектури

д.арх., доцент 

Посилання

Vaskivska H.O. (2020). Osvitnye seredovyshche yak chynnyk formuvannya zhyttyeprostoru starshoklasnykiv [Educational environment as a factor in shaping the living space of upper secondary school pupils]. Theoretical foundations of modern science and practice : abstracts of XI International Scientific and Practical Conference. Melbourne, Australia. 06-07 April 2020. Bookwire by Bowker, 191–193. https://www.bookwire.com/.http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/719930 {in Ukrainian}.

Loboda O. (2021). Fenomen «osvitnye seredovyshche» z pozytsiy suchasnykh pidkhodiv yoho osmyslennya [The phenomenon of educational environment from the standpoint of modern approaches to it understanding]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahal’noosvitniy shkolakh. Zaporizhia: CPU, (77), V.2, 19-22. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.77-2.3{in Ukrainian}.

S. Smoluk (2015). Teoretychni zasady formuvannya rozvyvalʹnoho osvitnʹoho seredovyshcha pochatkovoyi shkoly Ukrayiny [Theoretical base of the developing of the educational environment of the primary Ukrainian school]. Educational Horizons, (2), 20-13. {in Ukrainian}.

Petrenko, O.B. (2018). Definitsiya i sutnisne napovnennya ponyattya «osvitnye seredovyshche» v konteksti suchasnoyi osvitnʹoyi paradyhmy [Definition and essence of the concept of "educational environment" in the context of the modern educational paradigm.] Innovation in upbringing, 2(7), 6-16. {in Ukrainian}.

Tetyana Hurkova (2019). Definitsiyi ponyatʹ “osvitniy prostir”, “seredovyshche”, “osvitnye seredovyshche” [Definition of the concepts “educational space”, “environment”, “educational environment”]. Youth & market (4(171), 114-118. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168638 {in Ukrainian}.

Acar, H. (2014). Learning Environments for Children in Outdoor Spaces. Procedia - Social and Behavioral Sciences (141), 846-853.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.147 {in English}.

Herman Hertzberger (2008), Space and Learning: Lessons in Architecture 3. Rotterdam: 010 Publishers, 258, pp. 169 – 173 {in English}.

Kravchenko I.L. (2022), Herman Hertzberger – arkhitektura «rozshyrenykh» shkil [Herman Hertzberger - architecture of "extended" schools], Innovations in Architecture and Design, Materials of the 1st International Scientific and Practical Conference, Kyiv: National Academy of Fine arts and Architecture, 182-184 {in Ukrainian}.

2021 Global Learning Landscape. An open source taxonomy for the future of education. Mapping the learning and talent innovation landscape. https://www.globallearninglandscape.org/ {in English}.

Kravchenko, I.L. (2021), Teoretychni osnovy formuvannya arkhitektury zakladiv neformalʹnoyi osvity [Theoretical bases of formation of architecture of nonformal education institutions], Synopsis of Doctoral dissertation, Kyiv National University of Construction and Architecture, Kyiv, UA, 45 p. {in Ukrainian}.

Iryna L. Kravchenko (2020), Non-formal education institutions in the system of civic buildings in Ukraine, STRUCTURE AND ENVIRONMENT, Kielce, Vol. 12, No. 1/2020, pp. 20-28. DOI: 10.30540/sae-2020-003 {in English}.

Iryna L. Kravchenko (2019) External and internal factors of influence on development of architecture of non-formal education establishments. STRUCTURE AND ENVIRONMENT. Kielce, Vol. 11, No. 3/2019, рр.177-189. DOI: 10.30540/sae-2019-013 {in English}.

Iryna L. Kravchenko (2019) Impact of socioeconomic factor on architectural formation of buildings for non-formal education in Ukraine. SPACE&FORM. Szczecin, No 39/2019. pp. 45-56. DOI: 10.21005/pif.2019.39.B-02 {in English}.

Kravchenko I.L., Valerij Tovbych (2021), Bazovi aspekty formuvannya arkhitektury hromadsʹkykh osvitnʹo-rekreatsiynykh tsentriv, yak innovatsiynykh zakladiv neformalʹnoyi osvity [Basic aspects of the formation of the architecture of public educational and recreational centers as innovative institutions of non-formal education]. Innovative technologies in architecture and design: Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference. Kharkiv, pp.142-144 {in Ukrainian}.

Iryna L. Kravchenko (2022), Pryntsyp kompozytsiynoyi ta obraznoyi vidpovidnosti v arkhitekturi zakladiv neformalʹnoyi osvity [The principle of compositional and figurative compliance in the architecture of non-formal education institutions], Urban development and spatial planning, (79), Kyiv, 179-189 {in Ukrainian}.

Kravchenko, I., & Tovbych, V. (2023). Realizatsiya osnovnykh pryntsypiv formuvannya arkhitektury zakladiv neformalʹnoyi osvity [Implementation of the basic principles of forming the architecture of non-formal education institutions]. Urban Development and Spatial Planning, (82), 198–212. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2023.82.198-212 {in Ukrainian}.

Kravchenko, I. (2023). Typolohichne derevo rozvytku arkhitektury zakladiv neformalʹnoyi osvity [Typological tree of the development of nonformal education institutions’ architecture]. Current Problems of Architecture and Urban Planning, (66), 44–57. https://doi.org/10.32347/2077-3455.2023.66.44-57 {in Ukrainian}.

Shataliuk Yu.V.(2018), Pryntsypy formuvannya adaptyvnoyi arkhitektury v konteksti staloho rozvytku misʹkoho seredovyshcha [Principles of adaptive architecture formation in the context of urban environment sustainable development], Synopsis of dissertation for a Candidate of Science degree in Architecture (РhD), Kharkiv, 26 p {in Ukrainian}

Kastelli Community Centre. Lahdelma & Mahlamäki Architects as Architects. Archello. https://archello.com/project/kastelli-community-centre {in English}.

Community Centre Kastelli / Lahdelma & Mahlamäki. Archdaily, 2016. https://www.archdaily.com/782762/community-centre-kastelli-lahdelma-andmahlamaki {in English}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-25

Як цитувати

Кравченко, І. (2023). LEARNING LANDSCAPE – НАВЧАЛЬНИЙ ЛАНДШАФТ, ЯК СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ АРХІТЕКТУРИ ЗАКЛАДІВ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Містобудування та територіальне планування, (84), 181–192. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2023.84.181-192

Номер

Розділ

Статті