ГЕОПРОСТОРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК СКЛАДОВА ДЕВЕЛОПМЕНТУ НЕРУХОМОСТІ ТА ВИБОРУ ТЕРИТОРІЙ ЗАБУДОВИ

Автор(и)

  • Ольга Бєлєнкова Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-1142-5237
  • Олександр Філіппов Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-4601-1966

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2022.81.23-32

Ключові слова:

геомаркетинг, девелопмент нерухомості, моніторинг земель, геоінформаційні технології, кластерний аналіз

Анотація

Запропоновано використовувати геомаркетинг у якості концептуальної і методологічної основи для розробки стратегій, обґрунтування та прийняття бізнес-рішень у сфері житлового будівництва.

Здійснено систематизацію об’єктів, завдань та інструментарію геомаркетингу, які можуть бути використані у девелоперській діяльності у сфері будівництва житлової нерухомості, а також при визначенні сприятливості регіональних ринків первинного житла для реалізації девелоперських проектів.

Розглянуто можливість використання девелоперськими компаніями при виборі майбутнього місця розташування житла та вибору територій забудови використовувати методи та засоби геомаркетингу. Для аналізу регіональних ринків нерухомості в Україні із використанням методології геомаркетингу пропонується підхід, який базується на територіальному зонуванні за комплексом показників, що характеризують демографічний, економічний, соціальний, інституційний, адміністративний рівень розвитку відповідного регіону. Оцінювання проводилося засобами кластерного аналізу, у результаті ринки житла м. Київ, Дніпропетровської і Київської областей визначено як найбільш сприятливі для реалізації девелоперських проектів на ринку первинного житла, Одеська і Харківська області мають середній рівень сприятливості, а інші області характеризуються низьким рівнем сприятливості переважно за рахунок негативної дії демографічних, соціально-економічних чинників.

Використання запропонованих у статті рівнів сприятливості ринків для будівництва первинного житла надасть девелоперу додатковий інструментарій для прийняття рішень. Запропонований інструментарій може використовуватись девелоперськими компаніями та іншими учасниками інвестиційно-будівельного процесу із більшим ступенем деталізації – вибір територій на рівні окремих міст та районів. 

Біографія автора

Ольга Бєлєнкова, Київський національний університет будівництва і архітектури

д.е.н., професор 

Посилання

Nikolaiev V.P., Hryhorovskyi P.Ye., Khyzhniak V.O., Ryzhakova G.M., Bielienkova O.Yu., Molodid O.S. Technical and economic aspects of real estate properties : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. 124 p. {in English}

Hoiko A.F., Tuhai A.M., Yelishevych M.A. Kontseptualnyi zmist kompleksu marketynhovykh doslidzhen ta yoho rol v systemi pryiniattia upravlinskykh rishen. Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti budivnytstva v umovakh formuvannia rynkovykh vidnosyn, 2013. Vyp. 30. S. 105–110. {in Ukrainian}

Tolstyakov R.R., Gorbunov I.N. Zadachi i instrumenti geomarketinga. Sotsialno-ekonomicheskie yavleniya i protsessi, 2015. № 12. S. 82–86. {in Russian}

Tuhai O.A., Pokolenko V.O., Ryzhakova H.M., Prykhodko D.O., Lahutina Z.V., Stetsenko S.P. Rozrobka suchasnykh analitychnykh instrumentiv ta orhanizatsiinykh struktur zabezpechennia ekonomichno nadiinoho investuvannia budivnytstva. Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti budivnytstva v umovakh formuvannia rynkovykh vidnosyn, 2012. № 26. S. 87–89. {in Ukrainian}

Pikul Ye.Yu., Moskalenko V.A. Heomarketynh yak instrument efektyvnoho biznesu. Yunist nauky–2021: sotsialno-ekonomichni ta humanitarni aspekty rozvytku suspilstva: zbirnyk tez Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv, aspirantiv i molodykh vchenykh (m. Chernihiv, 25-26 bereznia 2021 r.) : u 2-kh ch. Ch.1 / NU «Chernihivska politekhnika». Chernihiv, 2021. S.228–229. {in Ukrainian}

Cliquet, G. From Geomarketing to Spatial Marketing. In S. Colombo (Ed.), Spatial Economics. 2021. Volume II: Vol. II (pp. 277–305). {in English}

Kamiya A.S.M., Branisso D.S.P. In the right place at the right time: a review of mobile location-based marketing and a research agendaeMarketer. Mobile Trends 2019 10 Predictions for What Marketers Can Expect. Retrieved from URL: https://www.emarketer.com/content/mobile-trends-2019{in English}

Zhang Y. Consumer Connectivity in a Complex, Technology-enabled, and Mobileoriented World with Smart Products. Journal of Interactive Marketing, 2017. 40. Rr. 1–8. URL: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2017.06.001{in English}

Nikohosian N.I., Tytok V.V., Tsiatsko O.O. Doslidzhennia infrastruktury ta vybir mistsia budivnytstva skladu: lohistychnyi pidkhid. Investytsii: praktyka ta dosvid, 2018. №23. S. 61–66. {in Ukrainian}

Nikohosian N.I., Demydova O.O., Shatrova I.A., Shebek M.O., Yemelianova O.M. Orhanizatsiino-tekhnolohichni osnovy lohistyzatsii zbutu budivelnoi produktsii. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 2017. №65. S. 411–417. {in Ukrainian}

Chovniuk Yu.V., Dykteruk M.H., Cherednichenko P.P. Vdoskonalennia efektyvnykh stratehii keruvannia transportnymy potokamy: matematychne modeliuvannia alhorytmy kontroliu dlia avtomatyzovanykh system upravlinnia. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 2018. № 66. URL: http://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/02/2018/201866.pdf . {in Ukrainian}

Cherednichenko P.P. Problemy audytu ta monitorynhu efektyvnosti roboty vulychno-dorozhnoi merezhi mist. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 2015. № 56, S.121–124. {in Ukrainian}

Ivanchenko, H.M., Liutikov A.A., Cherednichenko P.P. Utrymannia vulychno-dorozhnoi merezhi mista. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 2015. № 55. S.174–177. {in Ukrainian}

Tugay O. A., Zeltser R. Y., Kolot M. A., Panasiuk I. O. Organization of Supervision over Construction Works Using Uavs and Special Software. Science and Innovation, 2019. № 15(4), S. 23–32. {in Ukrainian}

Hoiko A.F, L.V. Sorokina, Skakun V.A. Upravlinnia biznesprotsesamy yak vazhlyvyi chynnyk pidvyshchennia yakosti produktsii budivnytstva. Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti budivnytstva v umovakh formuvannia rynkovykh vidnosyn, 2018. Vyp. 18. S. 150–158. {in Ukrainian}

Habrel M.M. Fenomen tsyklichnosti ta zhyttievyi tsykl u rozvytku urbanizovanykh system. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia. 2021. Vyp. 78. S. 91–114. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MTP_2021_78_11. {in Ukrainian}

Bielienkova O.Iu. Klasternyi analiz rynku yak analitychna komponenta vyboru konkurentnoi polityky developera. Aktualni problemy ekonomiky. 2019. № 6 (216). S. 141–158. {in Ukrainian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-31

Як цитувати

Бєлєнкова, О., & Філіппов, О. (2022). ГЕОПРОСТОРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК СКЛАДОВА ДЕВЕЛОПМЕНТУ НЕРУХОМОСТІ ТА ВИБОРУ ТЕРИТОРІЙ ЗАБУДОВИ. Містобудування та територіальне планування, (81), 23–32. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2022.81.23-32

Номер

Розділ

Статті