КОМБІНАТОРИКА У НАВЧАЛЬНИХ ЗОНАХ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Дарія Васильченко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-3824-6500

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2022.79.57-67

Ключові слова:

навчальна зона, індивідуальна навчальна зона, групова навчальна зона, громадська навчальна зона, освітній простір, заклад позашкільної освіти

Анотація

Розглянуто підходи до формування сучасних навчальних просторів закладів позашкільної освіти. На основі низки класифікаційних ознак запропоновані варіанти планувальних рішень навчальних просторів індивідуального, групового та громадського характеру. Відзначено, що різноманіття планувальних рішень та комфорт користування навчальним осередком досягається за рахунок використання різномасштабних навчальних просторів, вірно підібраного для конкретного профілю діяльності закладу співвідношення між просторами для індивідуальної, групової та громадської навчальної роботи, доцільним є застосування універсального для різних вікових категорій користувачів обладнання, що розширює можливості використання приміщення. 

Посилання

Hod, Y. (2017). Future Learning Spaces in Schools: Concepts and Designs from the Learning Sciences. Journal of Formative Design in Learning 1: 99–109. doi:10.1007/s41686-017-0008-y. {in English}.

Wormald, J. (2021). Plug and Play: 7 Flexible Workspaces in the Modern Office. 28 Sep 2021. ArchDaily. Accessed 13 Oct 2021. URL: https://www.archdaily.com/969189/plug-and-play-7-flexible-workspaces-in-themodern-office> ISSN 0719-8884. {in English}.

Berezkina, I.V. (2019). Proyektirovaniye ob"yektov landshaftnoy arkhitektury na osnove printsipov kombinatoriki geometricheskikh figur. Innovatsii i investitsii. [Design of objects of landscape architecture based on the principles of combinatorics of geometric shapes. Innovation and Investment]. Vol. 6. pp. 259-262. {in Russian}.

Ukrarkhbudinform (V.2.2-3:2018). DBN Zaklady osvity. Budynky i sporudy. Kyiv: Ukrarkhbudinform. [Ukrarkhbudinform (V.2.2-3:2018). SBR Educational institutions. Buildings and structures. Kyiv: Ukrarkhbudinform] {in Ukrainian}.

Getmanchenko, O.V., Makogon, L.N. (2014). Arkhitekturnaya kombinatorika i formoobrazovaniye. Izvestiya vuzov. Investitsii. Stroitel'stvo. Nedvizhimost'. [Architectural combinatorics and shaping. Proceedings of universities. Investments. Construction. Real estate]. No 1 (6). pp. 86-97. {in Russian}.

Zhovkva, O.I. (2017). Typological bases of architectural and space planning design of religious schools. (Doctoral dissertation, Kyiv National University of Construction and Architecture, Kyiv, UA) {in Ukrainian}.

Knish, M.V. (2013). Proyektirovaniye na osnove kombinatoriki. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannya. [Designing based on combinatorics. Contemporary problems of architecture and economy]. Vol 33. pp. 424-431. {in Russian}.

Nakaz MON Ukrayiny N 128 (N 229/6517) vid 20.02.2002 «Pro zatverdzhennya Normatyviv napovnyuvanosti hrup doshkilʹnykh navchalʹnykh zakladiv (yasel-sadkiv) kompensuyuchoho typu, klasiv spetsialʹnykh zahalʹnoosvitnikh shkil (shkil-internativ), hrup podovzhenoho dnya i vykhovnykh hrup zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladiv usikh typiv ta Poryadku podilu klasiv na hrupy pry vyvchenni okremykh predmetiv u zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladakh». [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine N 128 (N 229/6517) of 20.02.2002 "On approval of Standards of occupancy of groups of preschool educational institutions (nurseries) of compensatory type, classes of special secondary schools (boarding schools), extended day groups and educational groups secondary schools of all types and the Procedure for dividing classes into groups in the study of individual subjects in secondary schools]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0229-02#Text {in Ukrainian}.

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny №433 vid 6 travnya 2001 r. «Pro zatverdzhennya pereliku typiv pozashkilʹnykh navchalʹnykh zakladiv I Polozhennya pro pozashkilʹnyy navchalʹnyy zaklad» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine №433 of May 6, 2001 "On approval of the list of types of out-of-school

educational institutions and Regulations on out-of-school educational institution"]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/433-2001-%D0%BF#Text {in Ukrainian}.

Pronin, E.S. (2004). Teoreticheskiye osnovy arkhitekturnoy kombinatoriki: Uchebnik dlya vuzov [Theoretical foundations of architectural combinatorics: Textbook. for universities]. Moscow. Architecura-S. 232 p. ISBN 5-9647-0013-6. {in Russian}.

Fomina, V.F. (2007). Arkhitekturno-konstruktivnoye proyektirovaniye obshchestvennykh zdaniy: Uchebnoye posobiye. [Architectural and structural design of public buildings: Tutorial.] Ulyanovsk State Technical University. Ulyanovsk. 97 p. {in Russian}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-11

Як цитувати

Васильченко, Д. (2022). КОМБІНАТОРИКА У НАВЧАЛЬНИХ ЗОНАХ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Містобудування та територіальне планування, (79), 57–67. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2022.79.57-67

Номер

Розділ

Статті