ДИСКРЕТНО-КОНТИНУАЛЬНІ МОДЕЛІ В АНАЛІЗІ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ (МІНІМІЗАЦІЇ) ДИНАМІЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ В ПРУЖНИХ ЕЛЕМЕНТАХ/КАНАТАХ ВАНТАЖОПІДЙОМНИХ МАШИН, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ У МІСТОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ (Частина І)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.78.520-531

Ключові слова:

дискретно-континуальне моделювання, аналіз, динамічна оптимізація, навантаження, пружні елементи/канати, вантажопідйомні механізми, крани, містобудування, транспортні технології

Анотація

Проведений аналіз динамічних навантажень у пружних елементах (канатах) вантажопідйомних машин та кранів, котрі використовуються у містобудуванні, сучасних транспортних технологіях, навантажувально-розвантажувальних операціях. Розглянуті дискретні, континуальні, та дискретно-континуальні моделі вантажопідйомних механізмів кранів. У зазначених моделях пружні елементи (канати) спочатку враховані як елементи, що мають пружні властивості системи із зосередженими параметрами. Тому канат у вантажопідйомному механізмі врахований як пружина певної жорсткості. Проте такий підхід не є коректним для канатів значної довжини (більше 10 метрів), у яких можуть виникати при підйомі/спуску вантажів хвильові процеси, котрі можуть суттєво збільшити динамічні навантаження (зокрема, коефіцієнт динамічності) − це т.з. модель каната як системи із розподіленими параметрами. На думку авторів даної роботи, найбільш коректним є підхід, котрий враховує дискретні властивості власне канату (довжиною більше 10 метрів), тобто аналіз динамічних навантажень здійснюється у межах дискретно-континуальної моделі.

Робота складається з кількох частин, у кожній з яких всебічно і детально проаналізовані динамічні навантаження у канатах в межах кожної із зазначених вище моделей для режимів пуску/гальмування вантажопідйомних механізмів кранів, а також розраховані параметри робочих процесів, за яких вказані вище навантаження стають оптимальними за величиною (тобто приймають мінімальні значення за різних способів підйому вантаж:; а)”з основи” (“з землі”), б) “з ваги”, як, до речі, й коефіцієнт динамічності.

Біографії авторів

Юрій Човнюк, Національний авіаційний університет

к.т.н., доцент

Петро Чередніченко, Київський Національний університет будівництва і архітектури

доцент

Ольга Остапущенко, Київський Національний університет будівництва і архітектури

к.т.н., доцент

Ганна Васильєва, Київський Національний університет будівництва і архітектури

к.т.н., доцент

Посилання

Volkov D.P. Dynamycheskye nahruzky v unyversalnыkh эkskavatorakh-kranakh /D.P.Volkov. − M.: Mashhyz, 1958. − 269 s. {in Rusian}

Kozhevnykov S.N. Dynamyka nestatsyonarnыkh protsessov v mashynakh /S.N.Kozhevnykov. − K.: Naukova dumka, 1986. − 288 s. {in Rusian}

Loveikyn V.S. Raschetы optymalnыkh rezhymov dvyzhenyia mekhanyzmov stroytelnыkh mashyn /V.S.Loveikyn. − L.: UMK VO, 1990. − 166 s. {in Rusian}

Loveikyn V.S. Minimizatsiia dynamichnykh navantazhen u pruzhnykh elementakh vantazhopidiomnykh mashyn /V.S.Loveikyn //Hirnychi, budivelni, dorozhni i melioratyvni mashyny (HBDMM). − K., 1998. − Vyp.№52. − S.63-68. {in Rusian}

Panovko Ya.H. Ustoichyvost y kolebanyia upruhykh system: Sovremennыe kontseptsyy, paradoksы y oshybky /Ia.H.Panovko, Y.Y.Hubanova. − M.: Nauka, 1987. − 352. {in Rusian}

Panovko Ya.H. Osnovы prykladnoi teoryy kolebanyi y udara /Ia.H.Panovko. − Lenynhrad: Polytekhnyka, 1990. − 272 s. {in Rusian}

Panovko Ya.H. Vvedenye v teoryiu mekhanycheskykh kolebanyi /Ia.H.Panovko. − M.: Nauka, 1991. − 256 s. {in Rusian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Човнюк, Ю., Чередніченко, П., Остапущенко, О., & Васильєва, Г. (2021). ДИСКРЕТНО-КОНТИНУАЛЬНІ МОДЕЛІ В АНАЛІЗІ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ (МІНІМІЗАЦІЇ) ДИНАМІЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ В ПРУЖНИХ ЕЛЕМЕНТАХ/КАНАТАХ ВАНТАЖОПІДЙОМНИХ МАШИН, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ У МІСТОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ (Частина І). Містобудування та територіальне планування, (78), 520–531. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.78.520-531

Номер

Розділ

Статті