ФОРМУВАННЯ ІГРОВИХ ПРОСТОРІВ ДЛЯ ДІТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.78.257-265Ключові слова:
дитячий ігровий простір, діти, гра, міське середовищеАнотація
Окреслено актуальність оновлення дитячих просторів у міському середовищі, розглянуто теоретичні засади проблеми, визначено основні підходи до її вирішення на різних рівнях містобудівної структури (макрорівень, мезорівень, мікрорівень). Зазначено негативний досвід та недоліки сучасного стану влаштування дитячих майданчиків у житловому середовищі українських міст, що потребує інноваційних професійних архітектурних рішень. Проведено аналіз основних принципів проектування дитячих просторів з урахуванням вимог безпеки, комфорту, надання можливостей ігрової, пізнавальної діяльності дітей. Розглянуто значення та особливості організації ігрових занять дітей різного віку. Охарактеризовано напрямки розвитку дитячих ігрових просторів у містах: соціальний, інклюзивний, біопсихологічний, екологічний, художній та розважальний. Підкреслено переваги відкритих ігрових зон.
Посилання
EUROPARK: web-site. URL: https://euro-park.com.ua/dytiachi-maidanchyky/ (date of application 28.09.2021) {in Ukrainian}
Inclusive playgrounds / 7 principles of Inclusive playground design: PLAYCORE. URL: https://www.playcore.com/programs/me2 (date of application 28.09.2021) {in English}
Bondarchuk Yu.S. Pryntsypy proektuvannia dytiachoho ihrovoho seredovyshcha v zakladakh hromadskoho pryznachennia: dys. … k. myst. : Kharkiv, 2016. 310 s. {in Ukrainian}
Hryhorev A. Proektyrovanye. Detskye yhrovye ploshchadky: Uch. posobye. Mahnytohorsk: MaHU, 2012. – 234 s. {in Russian}
Doshkilne tilovykhovannia. Vplyv rukhovoi aktyvnosti na zdorovia dytyny doshkilnoho viku / Pid red. L.V.Kaluskoi, M.M.Humeniuk. Ternopil: Mandrivets, 2010. 184 s. {in Ukrainian}
Dutkevych T.V. Dytiacha psykholohiia. Navch. posib. K.: Tsentr uchb. literatury, 2012. 424 с. {in Ukrainian}
Konokh O.Ie. Kompleksne vykorystannia zasobiv sportyvnykh ihor u pidvyshchenni fizychnoho stanu ditei 5-6 rokiv : avtoref. dys. … kand. nauk z fizychnoho vykhovannia i sportu: 24.00.00. Dnipropetrovsk. 2014. 24 s. {in Ukrainian}
Krutko D. U Lvovi stvoriuiut novi dytiachi maidanchyky. KhMAROChOS. URL: https://hmarochos.kiev.ua/2021/07/29 (date of application 28.09.2021) {in Ukrainian}
Krushelnytskyi R.O. Arkhitekturno-planuvalna orhanizatsiia fizkulturnoozdorovchykh sporud u strukturi zhytlovoi zabudovy: avtoref. dys. … k. arkh.: 18.00.02. Львів, 2014. 21 s. {in Ukrainian}
Liubchenko M., Radchenko A. Suchasni tendentsii v orhanizatsii ihrovoho prostoru dytiachykh maidanchykiv miskykh terytorii. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia. K. : KNUBA, 2020. №58. S. 164–177. {in Ukrainian}
Maslova A. Znachenye yhry v razvytyy rebenka. M: Prosveshchenye,1994. 123 s. {in Russian}
Merylova I.O. Kaliuzhnyi Ye.S. Alternatyvni prostory dlia ditei yak skladova merezhi zakladiv pozashkilnoho vykhovannia. Arkhitekturnyi visnyk KNUBA. K. : KNUBA, 2017. № 13. S. 374-379. {in Ukrainian}
Olenina O.Iu., Osychenko H.O. Orhanizatsiia dytiachykh ihrovykh prostoriv u suchasnomu misti. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia. K. : KNUBA, 2017. №47. S. 148-156. {in Ukrainian}
Usacheva E.Iu. Sovershenstvovanye kompozytsyonnykh pryemov formyrovanyia rekreatsyonnoi sredy dlia detei v sovremennom horode (na prymere h. Kharkova): dys. … k. arkh: 18.00.01. Kharkov, 2009. 207 s. {in Russian}
Elkonyn D. B. Psykholohyia yhry. M.: Pedahohyka,1978. 304 с. {in Russian}
Elkonyn D.B. Psykhycheskoe razvytye v detskykh vozrastakh : yzbrannye psykhol. trudy. Moskva, 1997. 416 s. URL: http://www.psychlib.ru/inc/absid.php?absid=10979 {in Russian}
Yurchyshyn O.M. Vysvitlennia poniattia dytiachoi subkultury v arkhitekturi. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia. K. : KNUBA, 2016. № 43(1). S. 342-347. {in Ukrainian}
Yurchyshyn O.M., Hnes I.P., Luchko L.I. Proektuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv: navch. posibnyk. Lviv, 2011. 152 s. {in Ukrainian}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.