ОСОБЛИВОСТІ ТИПОЛОГІЇ ПАСАЖІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.76.250-260Ключові слова:
пасажі, планувально-просторова модель будівлі, внутрішнє середовище пасажів, типологія, ЛьвівАнотація
Пасажі на протязі більше ста років свого розвитку постійно еволюціонували та видозмінювались зробили суттєвий вплив на формування різних типів громадських торгових будівель. Історичні і соціальні заміни суспільстві впливали на просторово-планувальну структуру пасажів, проте незмінною залишалась чітка структура вид удови простору з сталою планувально-функціональною моделлю з впізнаваними обазами. Формування простору в пасажах мало певні характерні особливості: містобудівні чинники (зв'язок із планувально-просторовою структурою міста, розміщення в структурі кварталу, рівень інтеграції в міське середовище і певні еволюційні зміни цього середовища з появою пасажу), формотворчі особливості творення внутрішнього простору, планувально-просторова модель будівлі, візуальні характеристики простору (вигляд структурних перетинів, конструктивна особливість споруд і її вплив на зовнішній вигляд, тип перекриття пасажного простору, особливості виявлення вхідної групи, характерні спільні цінності і засади формування внутрішнього середовища), функціонально-предметне наповнення простору (магазин – вар’єте – бюро – ресторан –апартаменти), декорації (типи оформлення вітрин в пасажах, мистецькі елементи в структурі простору пасажів, елементи візуальної реклами, тип освітлення). Всі ці характеристики можуть комплексно оцінити середовище, відштовхуючись від них можна виокремити типи простору пасажів на певний період його історичного розвитку та застосовувати в реконструкціях і реставраційних роботах, які проводяться на об’єктах, фахово підійти до адаптації певних споруд і просторів під торгові галереї, провести комплексну роботу з ревалоризації систем пасажів в центрах міст.
Посилання
Peter Coleman (2006), Shopping Environments: Evolution, Planning and Design // Architectural Press is an imprint of Elsevier Ltd. - Burlington MA 01803, USA First edition, 2006 – 549 р.; {in English}
Lysenko О.Y. (2005), Formuvannia ta zberezennia architektury hromadskuh prostoriv v strukturi zytlovyh budynkiv Lvova rubezu XIX-XX stolit’ [Text] : dyc. kand. architectyru: 18.00.01 // Natsionalnyj universytet «Lvivska politekhnika», Instytut architectyru. - L., 2005. - 263 p.; {in Ukrainian}
Ikonnikov A.V. (1986), Funktsyja, forma, obraz v arhytekture // Strojizdat: nauk.-tehn. zb. - М., 1986 –288 p.; {in Russian}
Urbah A.I., Lin M.T. (1982), Pishehodnye torhovye ulitsy i zony za rubezom, // Problemy bolshyh gorodov, - М., 1982. – No. 30; {in Russian}
Ratushynskyj N.V. (2012), Pryntsypy formyvannia vnytrishnioho seredovyshcha pasaziv // Visnyk NU «Lvivska politekhnika». Seriya: Arkhitektura: nauk.-tehn. zb. - L: Lviv.politekh.,2012 № 728, s. 169–177. {in Ukrainian}
Arojan A.S. (2013), Pryntsypy orhanizatsii krytyh miskyh prostoriv // Problemy rozvytku miskoho seredovyshcha,2013 –№9 – p.15-18, Available: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Prms_2013_9_5 . {in Ukrainian}
Johann Friedrich Geist (1985), Arcades. The history of building type // The MIT Press, 1985 - 596 р.; {in English}
Barry Maitland (1985), Shopping malls: Planning&Design // Longman, 1985 - 194 p.; {in English}
Vasyliev N.G. (1998), Kompozytsijni pryjomy formuvannia arhitectury torhovyh budivel v istorychnomy seredovyshchi // - Kyiv., 1996; {in Ukrainian}
Michael Davidson (1998), The Arcades// O Books, 1998 - 93 р.; {in English}
Roberto Fantoni, Fernanda Hoefel, Marina Mazzarolo (2019), The future of the shopping mall // [online] Available: https://www.mckinsey.com/businessfunctions/ marketing-and-sales/our-insights/the-future-of-the-shopping-mall# [Date of reference 14 december, 2020]. {in English}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.