МЕТОДИКА ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ В АРХІТЕКТУРНІЙ ОСВІТІ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ АРХІТЕКТОРІВ

Автор(и)

  • Катерина Голубчак Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна https://orcid.org/0000-0001-5043-0496

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.76.63-70

Ключові слова:

дизайн-мислення, інновації, архітектурна освіта

Анотація

Визначено можливості впровадження інноваційної методики дизайн- мислення в архітектурній освіті, як потужного інструменту фасилітації. Проведено огляд вітчизняних та закордонних наукових досліджень з тематики вищої архітектурної освіти та здійснено структурування різних її аспектів - сучасний стан, виклики та можливості, інноваційні педагогічні моделі та тенденції. Визначено, що провідні тенденції в архітектурній освіті на сучасному етапі засновані на широкому спектрі технологічних досягнень та креативності, що спричинило появу широкого спектру нових педагогічних підходів, покликаних стимулювати творчість та лідерські якості з метою кращого формування майбутніх фахівців у галузі архітектури з урахуванням сучасних тенденцій ринку праці. Описуючи еволюцію та ключові елементи концепції дизайн-мислення та її інструментарію, дослідження здійснює науковий внесок у вивчення новітніх тенденцій архітектурної освіти в Україні та надає практичні рекомендації щодо впровадження методики дизайн-мислення у вітчизняну практику навчання майбутніх архітекторів з урахуванням локального контексту та проблем архітектурної освіти в Україні. Продемонстровано можливості використання методики дизайн-мислення протягом усього життєвого циклу архітектурного проектування - від постановки проблеми та побудови емпатії до потенційних користувачів до розробки ідеї проекту, створення прототипу та тестування. Крім того, у статті висвітлено сучасний стан в галузі архітектурної освіти в Україні, її виклики та перспективи розвитку, новітні освітні стратегії. Актуальність дослідження зумовлена проблемою формування правильних акцентів у підготовці майбутніх архітекторів з метою розвитку в них не лише професійних якостей, але і креативного потенціалу, в умовах модернізації сучасної вітчизняної освіти та інтеграції України в європейський освітній простір. 

Біографія автора

Катерина Голубчак, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

к. арх. 

Посилання

Kowalewska J., Soltysik M., 2017. From Creative Thinking Techniques to Innovative Design Solutions. The Educators' Perspective, 5, 669-675. {in English}.

Augustinaitė D., 2018. Challenges of innovative architecture: education and practice. Journal of Architecture and Urbanism, 42(1), 63-69. {in English}.

Danfulani, B. and Khairul A. K., 2015 Concept of Creativity and Innovation in Architectural Design Process. International Journal of Innovation, Management and Technology, 6(1), 16-24. {in English}.

Shaheen R., 2010. Creativity and education. Creative Education, 1(3), 166– 169. https://doi.org/10.4236/ce.2010.13026. {in English}.

Tepavčević B. 2017. Design thinking models for architectural education. The Journal of Public Space, 2, 67-72 https://doi.org/10.5204/jps.v2i3.115 {in English}.

Cross N., 2011. Design Thinking: Understanding how Designers Think and Work. Berg Publishers Ltd. {in English}.

Simon M., 2018. Design Thinking for the Global Community in an Era of Disruption. ARCC Conference Repository. {in English}.

Tschimmel K., 2012. Design Thinking as an effective Toolkit for Innovation. Action for Innovation: Innovating from Experience. {in English}.

Riverdale & Ideo, 2012. Design Thinking for Educators. 2nd ed. {in English}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Як цитувати

Голубчак, К. (2021). МЕТОДИКА ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ В АРХІТЕКТУРНІЙ ОСВІТІ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ АРХІТЕКТОРІВ. Містобудування та територіальне планування, (76), 63–70. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.76.63-70

Номер

Розділ

Статті