НАУКОВО-ДОСЛІДНА СКЛАДОВА У КОМПЛЕКСНІЙ ПІДГОТОВЦІ АРХІТЕКТОРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2019.70.67-81

Ключові слова:

наукові пошуки під час навчання студентів-архітекторів, архітектурне проектування, теоретичні дисципліни, етапи та форми наукових досліджень

Анотація

Проблема, котрій присвячена стаття, обумовлена специфікою навчання студентів-архітекторів у вищому навчальному закладі, яка міститься в отриманні знань, умінь та навичок у професійно-проектному та творчому напрямках. Головне спрямування професійної діяльності фахівця – це архітектурне проектування, яке акумулює здатність до творчості, а також знання фундаментальних та інженерно-технічних наук, що потребують логіки мислення. Потреби логічної побудови архітектурного об’єкта відрізняють архітектурну діяльність від інших видів зображувального мистецтва і проявляються у точності дій, уявлень про закономірність і зв'язок окремих процесів між собою і багатьох інших якостях. Визначена актуальність проблеми сполучення як навчання архітектурно-проектній справі, так і науковій діяльності, що міститься у поєднанні архітектурно-творчих завдань з логікою створення побудови архітектурно-містобудівного об’єкту за певними етапами. Отже, професійно-проектний і творчий напрямки діяльності архітектора базуються на проведенні наукових досліджень.

На сьогодні в зв’язку із ущільненням часу і прискоренням темпів життя, відбувається ускладнення соціальних і особистністних потреб сучасної людини, різноманіття видів її діяльності та форм і напрямків освіти, а також змінення її мислення, її оцінки сьогодення, стану соціуму і простору, в якому вона перебуває. Тому формування здатності до наукового аналізу фахівців- архітекторів з врахуванням сучасних соціальних потреб є конче необхідним.

Для з’ясування особливостей навчального процесу архітекторів запропонований метод порівняльного аналізу архітектурно-творчої діяльності з науково-дослідною. Розібрані етапи виконання архітектурного проекту, які є спільними за послідовністю та змістом з науково-дослідними роботами. В статті також розглянуті різноманітні форми наукової праці студентів у навчальний і позанавчальний час і запропоновано будувати комплексну програму паралельного творчо-наукового навчання за обширними темами.

Біографія автора

Liudmyla Bachynska, Київський національний університет будівництва і архітектури

к. арх., професор

Посилання

Cabinet of Ministers of Ukraine. Ordinance approving the list of types of economic activities that belong to the creative industries from April 24, 2019, No. 265-p. / Government portal, the only web-portal of executive bodies of Ukraine. - April, 2019. https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzchnoyi-diyalnosti-yaki-nalezhat-do-kreativnih-industrij. (in Ukrainian).

Barkhin B.G. Methodology of architectural design / B.G. Barkhin - Moscow: Stroyizdat, 1982. - 224 p. (in Russian).

MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE OF UKRAINE. ORDER «Regarding the organization of scientific, scientific and technical activities at higher educational institutions of the III and IV accreditation levels» of 01.06.2006 N 422 and «THE PROVISIONS CONCERNING THE ORGANIZATION OF SCIENTIFIC, RESEARCH AND TECHNICAL ACTIVITIES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTES OF III AND IV ACCREDITATION LEVELS». - Kyiv, 2006. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1197-06 (in Ukrainian).

MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE OF UKRAINE. Order No. 635 of May 29, 2013 «Concerning the Approval of the Approximate Provision on Academic Mobility of Students of Higher Educational Institutions of Ukraine» and «THE APPROXIMATE PROVISIONS ON ACADEMIC MOBILITY OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF UKRAINE» / Information Collection and Comments of MES, Youth and Sports of Ukraine from 06.2013 - 2013. , / № 17-18 /, p. 56. (in Ukrainian).

Meshko G.M. Introduction to the pedagogical profession / G.M. Meshko - [Electronic resource]. - Access mode: https://pidruchniki.com/10540702/pedagogika/naukova_robota_studentiv_sistemi_pr ofesiynoyi_pidgotovki (in Ukrainian).

Drobishes LV, Karpenko Yu.V. Research activity of students as a means of qualitative training of specialists / L.V. Drobysh, Yu.V.Karpenko // Problems of formation and development of innovation infrastructure. - Lviv: Polytechnic National University Institutional Repository - pp. 635-636. - [Electronic resource]. - Access mode: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/32246/1/361-635-636.pdf ( in Ukrainian).

Fitsula MM High School Pedagogy / М.М. Fitsula - [Electronic resource]. - Access mode: https://pidruchniki.com/70158/pedagogika/vidi_formi_naukovo-doslidnoyi_roboti_studentiv (in Ukrainian).

Grona N.V. Creative groups of students in the system of research work of higher educational institutions of the I-II level of accreditation. / «Science and Education», Scientific and Practical Journal of the Yuzhnoukrainsk National University named after K.D.Ushinsky. - Odessa: No. 3, 2014. - pp. 51-54. ( in Ukrainian).

Lavrysh Yu.E. Features of Organization of Research Activities of Students of Higher Educational Institutions / Yu. E. Lavrysh // Bulletin of the National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute». Series: Philology. Pedagogy. - 2013. - Issue 2. - P. 72-76. - Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntufil_2013_2_13. (in Ukrainian).

Zhuk L.V. Scientific research in higher education institutions: essence, meaning and prospects / L.V. Zhuk // Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Problems of Economics and Management. - Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic, 2017. - No. 873. - pp. 146-153. (in Ukrainian).

Bachynska L.G. Methodical instructions for the organization of research work of students of the Faculty of Architecture of the specialty 2901 «Architecture». - Kyiv: KEBI, 1991. - 52 p. (in Ukrainian).

Bachinsky L.G. Housing architecture. Problems of the theory and practice of structuring / L.G. Bachinsky - K .: Gramota, 2004.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-31

Як цитувати

Bachynska, L. (2019). НАУКОВО-ДОСЛІДНА СКЛАДОВА У КОМПЛЕКСНІЙ ПІДГОТОВЦІ АРХІТЕКТОРІВ. Містобудування та територіальне планування, (70), 67–81. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2019.70.67-81

Номер

Розділ

Статті