СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ ТОЧНОСТІ ЗБОРУ ВИХІДНИХ ДАНИХ ШЛЯХОМ АВТОМАТИЗАЦІЇ ПІДРАХУНКУ ІНТЕНСИВНОСТІ РУХУ ТРАНСПОРТУ ТА ПІШОХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.73.249-258Ключові слова:
автоматизований підрахунок, інтенсивність руху транспорту та пішоходів, розрахункова точність, GoodVision, DataFromSky, учасники дорожнього рухуАнотація
Стаття спрямована на ознайомлення із способами підвищення точності збору вихідних даних шляхом автоматизації підрахунку інтенсивності руху транспорту та пішоходів. Робота виконана на прикладі програмних платформ для автоматизованого обліку руху транспорту та пішоходів GoodVision Video Insights та DataFromSky.
Визначення інтенсивності руху транспорту та пішоходів шляхом автоматизації їх підрахунку на основі обробки даних з відеокамер є найбільш перспективним напрямком збору даних про трафік. На сьогоднішній день в Україні поступово розповсюджуються та набувають все ширшого застосування програмні платформи для автоматизованого обліку руху транспорту та пішоходів шляхом обробки відеоматеріалів з дорожніх камер, одними з найпоширеніших серед яких є GoodVision Video Insights та DataFromSky.Однією із основних їх переваг над ручним заміром є можливість отримання наочної візуалізації щодо трафіку, як то траєкторії руху, часові затримки тощо.
Попри задекларовану точність обох автоматизованих способів підрахунку інтенсивності руху транспорту і пішоходів понад 96% розрахункова точність їх результатів відрізняється для різних типів учасників дорожнього рухута коливається в межах 57…1149% в залежності від типу учасників дорожнього руху. Хоча при цьому загальна точність підрахунку становить 99% та 102% відповідно. Дана різниця зумовлена відмінністю у класифікації різними платформами автоматизованого підрахунку різних типів транспортних засобів.
Посилання
DBN V.2.3-5:2018 Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv. K.: Minrehion Ukrainy, 2018. – 61 s. {in Ukrainian}
Pavlova I.O. Doslidzhennia skladovykh transportnoho potoku na vulychno-dorozhnii merezhi mista / I.O. Pavlova, I.S. Murovanyi // Mizhvuzivskyi zbirnyk «Naukovi notatky» – Lutsk, 2011. – Vyp. 32. – S. 295-302. {in Ukrainian}
Osetrin M.M. Koefitsiienty dobovoho pryvedennia intensyvnosti rukhu transportnykh potokiv na vulychno-dorozhnii merezhi mista (na prykladi m. Kyieva) / M.M. Osetrin, D.O Bespalov, M.I. Dorosh, V.B. Petruk, I.V. Korolevska // Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia: nauk.-tekhn. zbirnyk. – K., KNUBA, 2017. – Vyp. 65. – S. 418-425. {in Ukrainian}
Puhachev Y.N. Orhanyzatsyia y bezopasnostdvyzhenyia: Ucheb. posobye /Y.N. Puhachёv. – Khabarovsk: Yzd–vo Khabar. hos. tekhn. un–ta, 2004. –232 s. {in Russian}
Dzherelo elektronnoho dostupu: https://goodvisionlive.com/. {in English}
Dzherelo elektronnoho dostupu: https://datafromsky.com/applications/traffic-counting/. {in English}
DSTU 8824:2019 Avtomobilni dorohy. Vyznachennia intensyvnosti rukhu ta skladu transportnoho potoku. - K.: DP «UkrNDNTs», 2019. – 36 s. {in Ukrainian}
Reitsen Ye.O. Orhanizatsiia i bezpeka miskoho rukhu: navchalnyi posibnyk / Ye.O. Retsen. – K.: TOV «SIK HRUP UKRAINA», 2014. – 454 s. {in Ukrainian}
Svatko V.V. Metodyka vyznachennia koefitsiientiv pryvedennia do lehkovoho avtomobilia z vykorystanniam modeli efektyvnoho transportnoho zasobu / V.V. Svatko // MODERN DIRECTIONS OF THEORETICAL AND APPLIED RESEARCHES / Transport i lohistychni systemy. – K., NTU, 2013. (dzherelo elektronnoho dostupu: https://www.sworld.com.ua/index.php/ru/conference/the-content-of-conferences/archives-of-individual-conferences/march-2013). {in Ukrainian}
DBN V.2.3-4:2015 Avtomobilni dorohy Chastyna I. Proektuvannia. Chastyna II. Budivnytstvo. - K.: Minrehionbud Ukrainy, 2015. – 113 s. {in Ukrainian}