ЗАКОНОМІРНОСТІ УЗАГАЛЬНЕННЯ СИЛУЕТУ МОНУМЕНТАЛЬНО-ДЕКОРАТИВНОЇ СКУЛЬПТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.75.328-337

Ключові слова:

узагальнення силуету, відкритий громадський простір, архітектурне середовище, скульптура, синтез мистецтв, художньо-пластичний образ

Анотація

Враховуючи аспекти взаємозв’язку архітектури і скульптури, у статті розглянуті закономірності та важливість застосування узагальнення силуетів скульптурної пластики у відкритому громадському просторі архітектурного середовища. 

Архітектурне середовище, в умовах взаємозв’язку із скульптурою, впливає на монументально-декоративну пластику та вимагає один із особливих засобів вираження скульптурної композиції – узагальнення силуету об’ємної форми, яка сприймається у відкритому громадському просторі. Так скульптурна пластика, яка стає по суті одним із учасників формування предметного простору, неодмінно піддається коригуванню силуету через визначення рівня його узагальнення в залежності від дистанції сприйняття. Важливим засобом вираження монументально-декоративної скульптури, яка застосовується у відкритому громадському просторі являється так званий «рівень узагальнення силуету» об’ємної форми – термін, який має на увазі співвідношення розміру деталі силуету форми до розміру цілої скульптурної композиції, величина якої у свою чергу залежить від дистанції сприйняття та підпорядковується габаритам простору, в якому вона проектується.

Біографія автора

Andrii Polubok, Київський національний університет будівництва та архітектури

Associate Professor at the Department of Drawing and Painting

Посилання

Arnkheim R. Iskusstvo i vizualnoe vospriiatie / per. s angl. M.: Arkhitektura-S, 2007. 392 s., il. {in Russian}

Bulhakova T.V. Kompiuternyi dyzain predmetnoho seredovyshcha na osnovi modeliuvannia vizualnoho spryiniattia. Dys. kand. tekhn. nauk: 05.01.03. Kyiv: KNUBA, 2018. 232 s. {in Ukrainian}

Ikonnikov A.V. Iskusstvo, sreda, vremia. M.: Sovetskii khudozhnik, 1985. 338 s. {in Russian}

Internet links: http://kursak.net/simvol-v-nauke-religii-iskusstve/ (Date of treatment – May 9, 2020). {in Russian}

Kaganov G.Z. Problemy obraznosti predmetno-prostranstvennoi sredy // Tekhnicheskaia estetika, 1983. № 1. S. 15–16. {in Russian}

Krasheninnikov A.V. Zhilye kvartaly: ucheb. posobie dlia arkhit. i stroit. spetc. vuzov / A.V. Krasheninnikov; pod obshch. red. N.N. Milovidova, B.Ia. Orlovskogo, L.N. Belkina. M.: Vyssh. shk., 1988. 87 s. {in Russian}

Polubok A.P. Plasticheskoe kachestvo i dekorativno-plasticheskie urovni skulpturnoi kompozitcii v arkhitekturnoi srede // Colloquium-journal №30 (82), 2020. S. 7–9. DOI: https://doi.org/10.24411/2520-6990-2020-12230. {in Russian}

Stepanov G.P. Kompozitcionnye problemy sinteza iskusstv. L.: Khudozhnik RSFSR, 1984. 320 s. {in Russian}

Stepanov G.P. Vzaimodeistvie iskusstv. L.: Khudozhnik RSFSR, 1973. 183 s. {in Russian}

Stepanov A.V., Malgin V.I., Ivanova G.I. i dr. Obemno-prostranstvennaia kompozitciia / pod redaktciei Stepanova A.V. M.: Arkhitektura-S, 2007. 255 s. {in Russian}

Stepanian N. Ansambl kak edinstvo unikalnykh i massovykh proizvedenii dekorativnogo iskusstva // Chelovek, predmet, sreda. M.: Izobrazitelnoe iskusstvo, 1980. S. 127–142. {in Russian}

Tasalov V.I. Ob integrativnykh aspektakh vzaimodeistviia vidov iskusstva // Vzaimodeistvie i sintez iskusstv. L.: Nauka. S. 20–44. {in Russian}

Titc A.A., Vorobeva E.V. Plasticheskii iazyk arkhitektury. Moskva: Stroiizdat, 1986. 310 s.{in Russian}

Shvidkovskii O.A. Garmoniia vzaimodeistviia. Arkhitektura i monumentalnoe iskusstvo. M: Stroiizdat, 1984. 280 s. {in Russian}

Shimko V.T. Arkhitekturnoe formirovanie gorodskoi sredy. M.: Vysshaia shkola, 1990. 223 s. {in Russian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30

Номер

Розділ

Статті