ТРУДНОЩІ СПРИЙНЯТТЯ ОМОФОРМ У ПРОЦЕСІ ОСМИСЛЕННЯ АНГЛОМОВНОГО ФАХОВОГО ТЕКСТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.75.309-316

Ключові слова:

омоформи, сприйняття, об’єктивні та суб’єктивні труднощі, розпізнавання та семантизація омоформ, мовна інтерференція, фаховий текст

Анотація

Позначення поняття «омоформи», поєднання моделей встановлених омоформ у визначені групи і класифікація труднощів їхнього сприйняття та розуміння в процесі читання англомовних фахових текстів.

Біографії авторів

Tetyana Petrova, Київський національний університет будівництва і архітектури

к.п.н., доцент 

Olena Panina, Київський національний університет будівництва і архітектури

доцент

Посилання

Budanova L.G. The English language. Development of reading, comprehension and translation skills of the sci-tech texts / L.G. Budanova, K.V. Vnukova, L.V. Semyonova, M.F. Chemodanova. - Kharkiv, 2019. - 35p. {in Ukrainian}.

Zimnyaya I.A. Research on verbal thinking in psycholinguistics / I.A. Zimnyaya. - М.: Science, 1985. - 240p. {in Russian}.

Karaban V.I. Grammar challenges / V.I. Karaban. - Florence - Strasbourg - Granada - Kyiv: TEMPUS, 1997. - 317p. - Access mode: https://nmetau.edu.ua/file/karaban_posibnik_dovidnik_z_perekladu_nauk_tehn_lit.pdf . {in Ukrainian}.

Luriya A.R. Language and conscience / А.R. Luriya. - М.: 1979. - 320p. {in Russian}.

Manssi Ye.O. English: textbook for undergraduates and postgraduates of non-linguistic departments / Ye.O.Manssi. - Aryi. - 2008. - 344p. {in Ukrainian}.

Mikhnenko G.E. English for Electrical Engineers: student’s manual / G.E. Mikhnenko. - Centre of educational literature. - 2017. - 236p. {in Ukrainian}.

Nikolayenko Yu.O. Business English: student’s manual / Yu.O. Nikolayenko. - K.: Lira-K, 2016. - 194p.{in Ukrainian}.

Passov Ye.I. Language training methods: how to read teaching / Compiler Ye.I. Passov et al. - Voronezh, 2002. - 44p. {in Russian}.

Petrova T.I. Linguistic analysis of homonymic forms and their classification to ensure better quality of “mature reading” of the English texts for professional purposes / T.I. Petrova, O.V. Panina // Urban development and spatial planning. - 2019. - #70. - P. 492-504. - Access mode: http://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/02/2019/201970.pdf. {in Ukrainian}.

Petrova T.I. Comprehension of the English sci-tech texts / T.I. Petrova, O.V. Panina // Urban development and spatial planning. - 2018. - #68. - P. 444-449. - Access mode: http://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/02/2018/201868.pdf . {in Ukrainian}.

Rosenzweig V.Yu. The issues of language interference: dissert. … doctor of letters / V.Yu. Rosenzweig. - 1975. - 47p. {in Russian}.

Cherednichenko G.A. Methods of teaching professional texts reading to the students of non-linguistic higher schools / G.A. Cherednichenko, L.Yu.Shapran, L.I.Kunitsya // Teaching foreign languages in higher schools. - 2010. - #17. - P.150-157. {in Ukranian}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30

Як цитувати

Petrova, T., & Panina, O. (2020). ТРУДНОЩІ СПРИЙНЯТТЯ ОМОФОРМ У ПРОЦЕСІ ОСМИСЛЕННЯ АНГЛОМОВНОГО ФАХОВОГО ТЕКСТУ. Містобудування та територіальне планування, (75), 309–316. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.75.309-316

Номер

Розділ

Статті